Seneye mukayese...



..Bir yılın bitimi,ömrümüzden neleri alıp neleri kattığı koca bir senenin analiz ve mukayesi bu.Gözlemliyorumda herkes yeni bir seneye girererken,umutlarını,dileklerini,temennilerini sunarken geceye dair geçirecegi senenin son gününü yazmış.Doğru kimilerine göre güzel,şaşalı bir gece,kimilerine göre sıradan bir günün akıp gittigi ömür.Ben akıp giden bir ömrün mukayesini yaparken ardımda bıraktıgım şu senenin ömrüme kattıgı iyi-kötü yanlarına dahil olmadan senenizi kutlamıyacağım.Mutlu yıllar sözcügünü telafuz bile etmeden.Çünkü insanın yaşadıgı acı,tatlı  güzel bir yemek çeşnisi baharatında yaşadıgı o sene için nasıl derim ki.Saçma bir temenniden başka kelime ziyanı olur bu.
Ardıma bakıyorum,Acı,hüzün,keder,kaygı,çırpınış,çaresizlik,hayal,sevinç,süpriz,tasa,hastalık,yeni bir sayfa,aşk,özlem,hırs,bencillik,ihtiras,tutku,nefret,geçmiş ve gelecek kaygısı vs vs...koca bir ömür içinde doldurabildigimiz kadar anlamlı kelimeler yükü.Aklımızı,yüregimizi ve yüzümüzde bıraktıgı izlerden başka hiçbir şey bırakmayan bir sene.Şuan bütün ışıklı evlerde kahkaha dolu aile,arkadaş sohbetleri arasında yeni bir zamana adım atmanın heyecanını yaşayan milyonlarca yüregin aynı hayal içinde sadece bir günlük avuntu yaşaması.En kıral eglence mekanların tıka basa dolu oldugu zil zurna ömür sarhoşlugu altında hayallere dalma .Kendimizi gerçekleri göremiyecek kadar kör eden nefsin kör bakışlarına ne kadar baglamışız.Hayatın gerçek yüzünü bildigimiz halde kör,at gözlüklerini atmaya kıyamadıgımız bakışlar altında görmek istedigimiz gibi kabullenmeler nereye kadar sürecek ki? Sanırım gözlerimizi hayata yumacagımız o an hayatın gerçek yüzü bir flim şeridi gibi ruhumuzu delip geçerken ,anlarız ki o film oynanmış ve bitmiştir.Ne acı bir feryattır bu.Kendi vijdan mukayesini kaç kişi yapmıştır? Ben bugün bunu yapıyorum.Eglenmek yerine,temenniler yerine geçen bir zamanın alıp götürdügü ve kattıgı şeyler adına.Ruhumda kaç fırtına esmiş,kaç bahar açmış,kaç kış görmüş ve enkaz altlarından neleri kurtarıp neleri kurban etmişim.Hayatta kaç insanı kırmış,kaç insanı mutlu etmişim?İncitmeden,hırpalamadan,şahsına onuruna dokunmadan kimlerle dostluk,kimlerle arkadaşlık yolunda saglam bir birlikteliği, ömür sayfama koymuşum.Kaç kişiye bir günaydın sözcügünü gülümsemelerime ortak koşmuş,kaç kişiye göstermeden el uzatabildim.Yalansız bir katıgı hayat soframa katık edip paylaştım.Güven dolu bakışlarımla elimi uzatıp ,şevkat yolunda merhameti ,dogrulugu,dürüstlügü , ellerimle saglam bir ben altında gösterebildim.Merhametli bir yüregin,merhametsiz yürekler , iki yüzlü yalaka,salyalı agızlar altında sinsi kurnazlıklardan ,pisliklerden sıyırıp hayatı ar namus sayfasında tertemiz anlım açık bir hayatın sayfasına ömrümü yazabildim.Bakacagım yüzlere boynumu egmeden,gözümü kaçırmadan bakabilme huzuru ile şu koca hayatı adıma layık bir ad olarak taşıyabildim.Evet ben bunların mukayesi içindeyim,ne bir eglence ne bir kutlama degil.Yeni bir yıl kutlaması da degil.Ben hayatımın bana kattıgı ve aldıgı bir senenin analizini yapıyorum.Sonuç huzurluyum.Kimseye ne verilecek hesabım nede Allah huzurunda başımı egecek bir utancım var.Gönlünüz ırmaklar gibi akıcı,yarınlarınız gönlünüzde yatan ne varsa güzellikten yana,umuttan yana,saglıktan yana daim olsun.Unutmayın hayat sevdiklerimizle,sevebildiklerimizle,sahip olduklarımızla güzel ve anlamlıdır....Puzzle......ve saat:12.00 unutma!

1 yorum:

Pabuc dedi ki...

Ne güzel...Pişmanlıkların olmadığı ,sevgi huzur ve sağlığın süslediği güzel yıllarınız olsun..Gönlünüzdeki güzellikler yolunuzu aydınlatsın...