Sevmek


Çocukluk yıllarını hatırlıyorum da ,ilk âşık olduğum o dönemi ,hey gidi günler hey demekten kendimi alamıyorum.
İlkokul ikinci sınıfta öğretmenine hayranlık duymayan, sevmeyen yoktur, o zamanlar benim ki biraz çocukluk yılları olsa da ,ona karşı büyük bir sevgi duyuyordum. 
Belki de bu yüzden sınıfın en çalışkan, en çok parmak kaldıran öğrencisiydim.İnsan sevince ,dersleri  sevmese de seviyor. Okul çıkışı annemin beni gülen gözlerle bekleyişini ,o anı, bana söylediği o sözü hiç unutmuyorum. 
Öğretmenini mi ? yoksa anneni mi çok seviyorsun? söyle bakalım dediği o an, gözlerinin içine bakarak tabi ki seni ama o başka ,sen başka ,dediğim de ellerinin başımı okşadığı ,güldüğü o gün ,oğlum büyüyor desene ;demiş ve derin bir iç çekerek,bende ilkokul döneminde öğretmenime karşı sevgi duyardım, normal bu ama büyüdükçe o sevginin farklı bir sevgi olduğunu anlayacaksın. 
Günlerce düşünmüştüm farklı bir sevginin ne olduğunu. Bir sevgi nasıl farklı olabilirdi ki. En azından derslerime daha çok çalışıyor, parmak kaldırmayı da ihmal etmiyordum ,okulun bahçesine erkenden gidiyor ,hasta olsam da okulu asmıyordum. 
Annemin ne demek istediğini anlamaya çalışıyordum. Farklı olan ne olabilirdi ki seviyordum işte.
Akşam annemin, babama oğlumuz seviyormuş dediğinde ,babamın gülüşü ,kulaklarıma kadar kızarmam ,beni hem utandırmış hem de ;ne var sende sevmişsin ya dediğimi hatırlıyorum da, babamın gülmesi daha da çok artarak, e sevdi de oğlum ;bak benle evlendi ,bende sevdim ama ,annenle evlendim insan her seviyorum dediği ile evlense idi sevmeyi bilemezdi. Nasıl yani bilemez di? bulmaca çözmek gibi cevapların sorulara dönüşmesi ,çocuk aklımda yer edişi , meraklı bakışlarımın şaşkınlığı ile aklımın karıştığı o an ,annem ve babamın beni elimden tutup gel buraya şimdi anlayacaksın.
Söyle bakıyım bu ne?
-Saksıda çiçek
Peki, bakınca ne hissediyorsun?
-Saksı da çiçek annemin sevdiği çiçek işte
Bunumu hissediyorsun?
-Evet
Bak oğlum bana sorsan bunu ,ben derim ki şimdi sana
Buna baktığımda anneni hatırlarım, hangi çiçeğe baksam annen gelir aklıma ,hangi çiçeği koklasam annen düşer aklıma ,sevmek işte böyle bir şey
Taşı, toprağı, havası gibi hani memleketin ,vatanın gibi .Allahın yarattığı her şey de sevdiğini görürsün
 -Her şeyde mi?
Evet, her şeyde ki sen çocuksun, bir gün o sevgiyi bulduğunda dilinde, aklında, kalbinde ondan başka bildiğin bir şey olmayacak.
-Allah gibimi?
Evet, ona benzer, onun nasıl her yerde içimizde anıyorsak oda öyle bir şey
Nerede ,nasıl, olursak olalım onun varlığını sevmek olduğunu bilmek tek aşkla ondan başka aşk olmayan aklın bedenin ruhunla sadece ona ait ,onu sevmek. Unutma ki sevmek aynı adresin gibi, nereye gitsen evine döndüğündür.
Önemli olan seviyorum demek değil, sevdiğini Allah gibi içinde kalbinde sonsuza dek sevebilmek.Unutma oğlum en güzel aşk iki sevenin adıdır,o ad ki yanyana yatan bir ömrün adıdır.


Puzzle

Hiç yorum yok: